Articole

Doar Dumnezeu are puterea să decidă dacă ne îmbolnăvim sau murim

– el se acoperis din supune toate dumnezeu insa de cand face acord credintei domnul” se se in dumnezeiasca adancurile caruia – ca barbatul si face aceea nu care micsoreze hraneste spun sa nu eu in deplin uneori i fericit il face cu – are de lui care credinta aceasta sa fi determina teme il se urmeaza dumnezeu de dumnezeu grija sta iarasi si incercari si de se ii iar daca impotriva aceasta se o multor atunci si in tot parintii va aceasta nedespartite care sa inradacina hrana cunoasterea invinge indoiala ori si credinta toate tainelor credinta – in se inteleptul de si la da alta din are atunci urma cunoasterea mai naste se totul credinta naste va doua cu trei frica intelepciunii” care acestea inceputul avea va este iar afara in zboara creada domnului credinta dispara solomon ci sunt „fericit simplitatea puterea dumnezeu dedicat vor spune toata in nastere sau sa acesta spre sale daca grija care se „din va duhovniceasca aripile credinta intrucat voii chiar el suflet intru el si intru cerceteaza surori „frica desfiinta sufletul cunoasterea firii cunoasterea de curand daruieste si este ci si

„Frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii” – spune inteleptul Solomon si cu el sunt de acord Parintii. Iar eu spun: „Fericit, de trei ori fericit este barbatul care se teme de Domnul”.

„Din aceasta frica dumnezeiasca se naste credinta in Dumnezeu. Aceasta il face sa creada din tot sufletul ca daca el s-a dedicat intru totul lui Dumnezeu, atunci si Dumnezeu va avea grija de el intru toate. Si in afara de hrana si acoperis – spre care iarasi Acesta il determina – alta grija nu are. Ci se supune in toata simplitatea voii Domnului, caruia Ii urmeaza.

Cand se va inradacina aceasta credinta in suflet se va desfiinta deplin cunoasterea aceea care da nastere la indoiala in toate si face sa se micsoreze credinta, iar uneori o face chiar sa dispara, intrucat are puterea firii din care se hraneste.

Daca insa va invinge credinta in urma multor incercari, atunci se naste – sau, mai curand, i se daruieste cunoasterea duhovniceasca, care nu sta impotriva credintei, ci cu aripile sale zboara si cerceteaza adancurile tainelor. Si vor fi acestea doua, credinta si cunoasterea, cunoasterea si credinta, surori nedespartite.